Wednesday 14 December 2016

ALHAMDULILLAH DAN JUTAAN TERIMA KASIH

Pertama kalinya saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada DR HASIMAH kerana telah memberikan banyak informasi yang berguna kepada kami sepanjang sesi pembelajaran berlangsung. Alhamdulillah di atas segala tunjuk ajar daripada pensyarah subjek ini , saya telah berjaya memahami subjek Bahasa Melayu dengan lebih mendalam. Pengantar Penulisan bukan sahaja memberi pemahaman tentang kosa kata , malah menekan aspek-aspek lain yang sering dipandang remeh oleh penulis. Melalui kaedah pengajaran yang secara bersahaja dan santai , para pelajar lebih mudah berinteraksi dengan pensyarah mengenai sesuatu topik penting . Oleh itu , melalui kaedah ini juga pelajar dapat mewujudkan suasana yang lebih kondusif bersama pensyarah semasa sesi P&P berlangsung. Bak kata pepatah lama " tak kenal maka tak cinta" begitulah sinonimnya pepatah ini dengan diri saya. Seawal penglibatan saya dengan subjek ini , saya agak kurang berminat di samping lemah dalam penggunaan Bahasa Melayu. Namun setelah diberi tunjuk ajar oleh pihak DR HASIMAH , saya telah berjaya menguasai sedikit sebanyak subjek ini.

Selain daripada itu , saya juga amat tertarik kaedah pendekatan subjek ini. Pelbagai tugasan yang diberikan membuat subjek ini tidak pernah menjemukan. Tugasan dalam blog , penulisan karangan serta revisi di dalam kelas ternyata sangat menghiburkan. Oleh itu , subjek ini menjadi salah satu daripada subjek kegemaran saya . Saya berharap kaedah pengajaran yang baru dapat diperhebatkan agar penggunaan Bahasa Melayu akan semakin meluas pada masa hadapan.Terima kasih.









 HAZIRAH
241101

No comments:

Post a Comment